1 december 2010

Dag 20. Den här månaden.

December. Jag har egentligen inga särskilda känslor för december mer än att jag inte gillar vintern men gillar julen. December känns rätt stressig på något sätt. Födelsedagar hit och dit, lucia, kalas, jul och sen så nyår. Däremot är det fantastiskt med december för det finns anledningar att vara inne och pyssla. Baka, slå in paket, göra julpyssel. Allt sådant som det egentligen inte finns anledning för annars, men nu är det liksom legitimt på något sätt.
Ibland önskar jag att jag var mindre minimalist än jag är. Allt detta pyssel, allt detta pynt. Jag vet inte vad jag ska göra av alla idéer jag får.
Ändå är vårt hem betydligt mindre minimalistiskt än exempelvis min goda vän R vars hus är bland det finaste hem jag vet där allt bara är perfekt, utan krimskrams.
Så december, du får gärna komma. Jag gillar dig lite lagom. Din kompis januari däremot kan dra dit pepparn växer. Där finns inga positiva tankar alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar