26 december 2010

Dag 28. Det här saknar jag.

Jag saknar mycket i mitt liv, därmed inte sagt att jag inte är nöjd och tacksam. Just nu saknar jag främst två saker, en karriärgrej och en relationsgrej.

Karriärmässigt så saknar jag att inte ha något tydligt mål vad jag vill med mitt jobb. Jag sökte ett jobb innan jul, blev en av tjugo som fick komma på intervju men fick det inte. Vi hade bestämt att jag skulle vara hemma på heltid till september, ändå känner jag att jag borde börja jobba. Vill jobba. Jag saknar den där tryggheten som följer med en fast anställning, även om jag älskar friheten med att vara egen företagare.

Relationsmässigt så saknar jag vår familj, särskilt mina föräldrar. Jag saknar så oerhört att ha dem i samma stad. Att få hjälp med Alde, att se hur Alde älskar att leka med dem, vara med dem. Att kunna springa på dem på stan, äta söndagsmiddag och få hjälp med praktiska grejer och hjälpa tillbaka. Det är en sorg i mitt liv faktiskt eftersom det var så innan vi flyttade hit. I princip alla våra vänner har den lyxen och jag kan känna en sorg över att mina barn får träffa sin mormor och morfar och farmor och farfar så väldigt sällan. Jag själv hade förmånen att kunna springa upp till min farmor efter skolan och det var fantastiskt. Det kommer aldrig Alde och Eskil att kunna göra och det finns ingenting jag kan göra åt saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar