29 november 2010

Dag 17. Mitt favoritminne

Hjälp alltså, vad svårt det här är. Att välja ett enda minne det går ju nästan inte. Jag har ju massor. Alltifrån jag var liten och var uppe i Dalarna, till att åka vattenskidor på sommaren, göra sju mål i en match när jag spelade handboll till vuxen ålder.
Men okej, förutom alla minnen från bröllop och barnfödslar så är nog det här ett minne som står riktigt högt upp på listan.

Det var 2006. Jag och A bodde på Öst på stan i Umeå i ett gammalt hus precis vid älven. En kväll, det här var nog i november eller december, så snöade det massor. Vi hade gjort i ordning oss för att gå och lägga oss men konstaterade att nej, vi måste ut. Så på med termobyxor och dunjacka, mössor och vantar och så gick vi ut.
Snön föll och det var stora vita flingor, allt var vitt och vi hade snöbollskrig, bara han och jag. Sedan gick vi in och sov som stockar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar