5 december 2009

Klädlista

Jag snor en klädlista från A.M.O:

Bästa köp:
1. Levisjeansen jag köpte då vi pluggade i Umeå 2006
Kommentar:Jag använde dem tills de sprack på två ställen och var så slitna att de var mjuka
2. Svart kappa från Jaschia, 2008
Kommentar: Min moster hade köpt den kappan och jag tyckte det var så himla snygg. Några månader senare hittade jag den på Söder för 1000 kronor, 75% rabatt med andra ord!
3. Svart kjol från Gina Tricot, inköpt pre-gravid, 2007
Kommentar: X antal kilo för mycket efter graviditeten köpte jag kjolen på rea. Först kunde jag inte ha den, sedan använde jag den så den gick sönder. Ett av mina bästa köp.

Sämsta köp:
1. Jeansen från Vero Moda på rea, 2009
Kommentar: Halva priset jeans som rasar ner över rumpan, jag har använt dem en gång.
2. En svart second-handklänning från Lisa Larsson, 2006
Kommentar: Fantastisk klänning som kära svärmor hjälpte mig att sy om. Sedan blev jag på smällen och har inte kunnat komma i klänningen en endaste gång. Någonsin.
3. Lekparksjacka från sportaffären, 2009
Kommentar: Skulle vara praktisk men visade sig vara oerhört opraktisk eftersom det regnade igenom den. Använde pliktskyldigt några gånger innan jag köpte en annan i Gore-tex

Senaste köp:
1. Två svarta kjolar
Kommentar: Var rea på Cubus, en affär jag precis upptäckt eftersom jag tidigare trott den var töntigare än töntigast. Hittade en hel del faktiskt.
2. Tjocka strumpbyxor
Kommentar: Blev ett stort hål på stortån efter en användning
3. En vit tunika
Kommentar: Superfin tunika som jag inte alls behövde men, är det halva reapriset så är det

Kommande(?) köp:
1. Svarta tjocka strumpbyxor
Kommentar: Se punkt två ovan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar