9 december 2009

Tvåårstrots

Tvåårstrotset har tagit en ny omfattning här hemma. Nu är det surheten som kommit in i det Fahlstedtska hemmet. Alde är sur som en citron, allt är fel och bästa frasen just nu är "jag vill inte", säges med fördel med en riktigt tjurig underton.
Jag tycker synd om henne, samtidigt som jag försöker hantera min egen irritation över att hon är så tjurig.
Det måste vara jobbigt att vara två år och ha all den där viljan i kroppen och inte veta vad man ska göra av känslorna.

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att några andra också har det så. Här är det berg och dalbana mellan känsloutbrotten - hon är på topp hela tiden om man säger så. Vare sig hon är glad eller urförbannad. Jag vill inte - jag kan själv - och duuuuumma mamma / pappa / Olle är standardfraserna.

    SvaraRadera