30 maj 2012

Eufori!

Liljekonvaljer i vas från Serholt. Svart ljuslykta Iittala, svart ägg från Växt och trädgård, keramikskulptur från Artilleriet och ljusstakar från Ikea.
(Jag ska visst inte blogga från mobilen eftersom halva inlägget försvann. Men jag gör ett nytt försök!)

Jag fullkomligt älskar liljekonvaljer och har gjort så länge jag kan minnas. Där jag växte upp fanns det massor och på skolavslutningarna brukade vi plocka en stor bukett att ge till min fröken. Igårkväll tog vi på barnen pyjamasar och satte oss i bilen för att åka och hitta egna liljekonvaljställen. Det var inte det lättaste och vi fick köra runt en del men till slut så!
Längs vägkanten växte det där havet av ljusgröna blad och vita blommor fram och vi plockade en rätt stor bukett. Nu står den på köksbordet och varje gång man går förbi så kommer den där ljuvligt euforiska doften. Underbart och vardagslyx när det är som bäst!

1 kommentar: