26 juni 2013

Häng i Göteborg


Igår hade alla väderappar vi har lovat att det skulle bli kanonväder. Och visst, solen sken men termometern visade sexton grader så det där med stranden kändes rätt avlägset. Istället packade vi in blöjor, ungar och oss själva i bilen och drog in till Göteborg för att dricka kaffe, kolla i affärer och spankulera omkring. Det började med att vi glömde barnmat till Ingrid och att sonen somnade, men allt löser sig vet ni. Om man inte oroar sig för mycket eller binder upp sig för mycket till rutiner av alla dess slag så löser sig det mesta, det är min erfarenhet. Så jag och Alde hittade ett halvsunkigt Netto i Linné, köpte barnmat för en tjuga och så drog vi upp mot Järntorget och hann ifatt A, Ingrid och sovande Eskil. Vi paxade ett bord på vår bästa sushirestaurang som nog måste bytt ägare, för det var ärligt talat sådär. Men det gjorde ingenting för vi kunde sitta ute och alla var lyckliga, inklusive Eskil som sov igenom lunchen för han fick äta strips från Burger King istället sen.

Sen drog vi igenom Haga och spanade igenom alla butiker. Som Villervalla (där jag kan ha shoppat loss en aaaaning), en ny pysselaffär, Twist&Tango där jag provade en kjol som inte var min stil men som fick mig att känna mig urtjusig och härliga Market 29. Sen uppemot stan, en take-awaykaffe på DaMatteo och span i butiker. Och kameran använde vi knappt och de få bilder vi tog blev ärligt talat sådär, men går man med tre kids på stan i reatider och ska roa alla, inklusive sig själv, så kan fokus inte ligga på att plåta snyggt. Men en riktigt bra dag, det hade vi, var alla överens om.
(Kanhända att säljaren inne på Acne inte var lika överens, men hon blev iallafall glad när vi gick. Alltid något).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar