2 november 2009

I de ordningsammas boning

Jag är en ordningsmänniska. A är en ordningsmänniska. Problemet är bara att vi kommit till en punkt då vi inte orkat packa upp alla våra flyttkartonger och de som vi packat upp har vi mest gömt undan.
- Har du sett det här papperet, frågar han mig och letar.
- Nej, svarar jag och fortsätter blogga.
Tystnad, letande och slamrande i skåp.
- Alltså, jag tycker det är lite tråkigt att det blir såhär rörigt, säger han.
Mer tystnad.
- Alltså Emma, här ligger det en räkning i ett kuvert, det känns ju inte så bra.
- Ja, men så brukar det ju inte vara, svarar jag. Det är ett undantag.
Mer tystnad. Öppnad av kuvert.
- Här har du jobbpapper, visste du det?
- Nej, svarar jag.
- Du borde skaffa en pärm.
- Ja, det borde jag.

Mer tystnad. Vi gör något annat.

2 kommentarer:

  1. Ivana: konstigt att det ofta blir sådär men det kanske å andra sidan inte är så märkligt att vi inte hittar våra papper...:-)

    SvaraRadera