25 november 2009

Jobbigt värre

Åh, jag har nyss skickat iväg ett mail till rektorn för Aldes förskola. Förskolan är helt fantastisk men det är en i personalen som vi inte trivs med. Hon informerar inte om vad som hänt under dagen, hon berättar inte om Alde slagit sig och hon har gjort massor av tabbar som var för sig är jättesmå men tillsammans blir det ganska stort. Det har gått så långt att både jag och A hoppas att det inte är hon som är där då vi hämtar Alde, då får vi inte veta någonting.

Men oj så jobbigt det känns. Jag har ju redan påpekat för henne att vi vill ha information och den övriga personalen vet ju om hennes tabbar. Men att gå till rektorn känns på ett sätt så småaktigt och jag har dragit mig i flera veckor. Samtidigt så är ju våra barn det viktigaste vi har och det känns så himla viktigt för mig att känna 100% förtroende för förskolan.
Få se hur det går, om något händer eller om jag och A helt enkelt överreagerar.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att ni gör helt rätt! Om ni har försökt prata med personen i fråga och det ändå inte har blivit någon förändring så har man inget annat val än att gå vidare till rektorn.

    SvaraRadera
  2. Ivana: tack, just nu känns det mest jobbigt och jag känner mig fjantig.
    men du har nog rätt ändå.

    SvaraRadera