9 juni 2010

Sovrum


Sovrummet börjar så sakteliga ta form.
Väggarna är målade, skjutdörrarna in till klädkammaren på plats och igår fixade och trixade vi med den nya sängen.
Nya och nya förresten, vi återanvände vår tidigare sänggavel som vi gjorde då vi var fattiga studenter i Umeå. Vi häftade på ett nytt tyg, oblekt linne från IKEA. Sedan har jag sytt en ny sängkappa med dubbla motveck i hörnen av samma linnetyg. Igår sydde jag ihop den och det blev faktiskt kalasbra, även om den aldrig går att få skrynkelfri hur mycket jag än stryker. Kuddarna har jag sytt i tyg från Mairo och Svenskt Tenn.
Ikväll ska jag fålla upp gardinerna, vi ska gjuta nya skivor i betong till sängborden och sätta upp sänglampor. Leta en ny fönsterlampa, lite lister, någon snygg kudde och sedan är det färdigt.
Om några veckor kan vi ställa in spjälsängen. Inte klokt vad fort det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar