21 juni 2010

Boainstinkten i full blom

Vecka 32 och instinkten om att boa har slagit till med full kraft. Jag tänker ständigt på röran i förrådet, var bebisens kläder ska vara och att jag vill fixa till biblioteket/tv-rummet nu och helst igår.
Vi har hittat en schysst soffa på IKEA som är precis lagom under småbarnsåren. Visserligen drömmer jag om en howardsoffa men de vi hittat har inte haft tvättbara klädslar. Även om jag i det mesta tycker att form kan gå före funktion så känns det lite väl magstarkt att ha en soffa man inte kan tvätta under de år då små barn sitter i den och äter fredagsmys framför barnprogrammen.

Så en sådan blir det. Sedan ska vi byta ut våra bokhyllor i ek mot vita som bara är 40 cm breda. Jag drömmer om att bygga in dem med lister och få bibliotekskänsla för alla våra hundratals böcker.
En fin matta, nymålade väggar och vår gamla TV-bänk och soffbord från 50-talet. Blir nog kanon.

Vi ska göra det i höst har vi sagt, inte nu eftersom det bara blir rörigt att hålla på överallt samtidigt. Men jag kan inte vänta, det kryper i mig.
Dessutom kryper det i mig att få sortera i förrådet, göra färdigt klädkammaren och få ordning överallt. Det är minst sagt stressande med dessa hormoner, det kan vi konstatera.

1 kommentar:

  1. Kommer att bli jättesnyggt!
    Låt Varnich Rosa göra jobbet...

    SvaraRadera