13 februari 2011

Lista

Hittade en lista hos A.M.O

Skor: Stövlar, curlingkängor och sneakers. (Önskar att jag kunde skriva högklackat, men jag kan inte gå i det)
Sneakers: Har rätt många, favoriterna nu är ett par vita från Adidas och ett par svarta från Lacoste
Jeans: Törs knappt skriva det, men favoriterna just nu köpte jag för 100 spänn på Kapp-Ahl. Sitter som ett smäck!
T-shirt: Just nu amningströjor, är annars ingen t-shirtmänniska.
Underkläder: Oftast svart, gärna med spets.
Väska: Min favorit är min Mulberry Bayswater som jag köpte till mig själv i present för snart ett år sedan.
Plånbok: En leopardmönstrad från Karen Millen som jag fick av A i London.
Solglasögon: Massor med billiga från de stora kedjorna och ett par Armani som jag sliter hårt på.
Klocka: Använder inte, men önskar mig ett herrur, gärna vintage.
Smycken: Förlovningsring, vigselring och ringen jag fick när Alde föddes. Ofta örhängen och halsband, nästan jämt något billigt krafs köpt på halva reapriset.
Teve: En platt sak, 32 tum. Inget extra, bara vanlig liksom.
Mobiltelefon: En ajfån and aj löve it.
Dator: en vit.
Smink: Allt möjligt, gillar ögonskuggor från Make Up Store, men i min sminkväska finns både Chanel och Isadora.
Ansiktskräm: Den som finns på rea, just nu en från Lumene.
Deodorant: Den som säljs på extrapris
Tandkräm: Vad som helst som finns i storpack och som det står "white" på. Ja, jag går på sådant.
Schampo/balsam: Har köpt billigt krafs men tänker nu återgå till Redken.
Tvål: Från Body Shop.
Parfym: Till vardags mest Chanel Chance eller Gucci II, till fest Chanel no. 5.
Mineralvatten: Dricker sällan mineralvatten, men om jag gör det gillar jag Ramlösa.
Vin: Rött, förutom på sommaren, då dricker jag helst rosé.
Drink: Apple martini eller mojito. Ett glas champagne är aldrig fel. 
Bröd: Surdegsbröd.
Mat: Älskar ugnstekt oxfilé, finns inget bättre.
Glass: Är ingen glassmänniska men den blåbärsglassen jag gjorde igår blev riktigt smarrig.
Godis: lakrits och choklad.
Säng: Gamla hotellsängar som vi köpte för en hundring stycket som fattiga studenter i Umeå. När vi inte har barn som kräks och kissar i vår säng längre ska vi shoppa loss och köpa nya.
Lakan: Vita underlakan och oftast ljusa lakan, med undantag för de mörkgrå i satin jag köpte från H&M Home häromsistens.
Frisörsalong: Klipper mig på Lyx här i stan, svindyrt men fantastiskt. 
Dagstidning: DN och Sörmlands Nyheter.
Magasin:Ungefär tusen inredningsmagasin, mama, ibland Damernas Värld, Passion for Business och den som för tillfället lockar med snyggt omslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar