4 augusti 2013

En söndagkväll i augusti



Söndag kväll. Sista söndagkvällen med ännu en ledig vecka framför. Och som vi har varit lediga. Njutit, ätit massor av god mat, tränat för lite, umgåtts och badat. Badat som om det inte funnits någon morgondag.
Nu tänker jag njuta alldeles extra mycket av den här sista veckan innan hösten och heltidsjobb drar igång. För första gången någonsin så känner jag mig inte alls sugen på höst. Jag som ändå är en höstmänniska vill aldrig att sommaren ska ta slut, att vardagen ska börja. Jag hoppas på något nytt, förändring, då det är mycket runtomkring som behöver få en annan inriktning. Kanske att jag har någon slags trettioårskris. Barnen är födda, jag har varit föräldraledig färdigt och känner att nu, nu måste något hända! Och jag måste ändå tro på att hösten kommer att bli bra och att jag får känna mig stimulerad, på gång och laddad. Ni vet, den där känslan av att man vill köpa en ny kalender och höstskor och bara peppa igång på en ny termin. Oh så jag hoppas på det.

Fram till dess, en bild som jag kommer att kapsla in och ta med mig in nu när vardagen ändå snart, ofrånkomligen drar igång.

Ingrids barnvälsignelse, en fantastisk dag som förtjänar ett helt eget inlägg. Det kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar