8 augusti 2013

Utblick, vecka 32

En ny vecka har nästan gått och det är min sista semestervecka som lider mot sitt slut. Det innebär också att även föräldraledigheten går mot sitt slut och det är dags att återigen börja jobba heltid. Men först en utblick och oj så jag drömmer, inspireras och önskar just nu.

 Är det inte alltid så på hösten att man drömmer om nya skor? Jag gör det iallafall och även om jag inte kommer att slå till på dessa godingar från Acne så är det ju gratis att drömma, eller hur?


Jag är ett nagellacksfreak även om mina naglar just nu är en endaste katastrof. Men förhoppningsvis blir de starka igen och då går jag igång på höstiga färger. Jag är en sucker för nagellack från Chanel, inte minst för lyxkänslan, och den här färgen från höstens kollektion gillar jag skarpt.

 Vi såg filmen Kon-Tiki häromkvällen och det var helt okej. Framförallt gillade jag delen som fokuserar på New York anno 1940-tal och jag börjar genast drömma mig över till andra sidan Atlanten igen. De senaste resorna till New York har gått på våren, jag drömmer om att se staden i oktober eller så.
 
Jag har alltid drömt om ett par riktigt snygga skinnbyxor, även om jag misstänker att de nog ser snyggare ut på andra än på mig. Ska gå in och prova ett par någon gång, kanske dessa från By Malene Birger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar