10 september 2013

Den sista tiden

Jag framför spegeln på hotellrummet, i princip den enda bilder på mig från resan.

Så har jag då börjat jobba heltid igen efter mer än ett och ett halvt års ledighet och deltidsjobb. Jag är inte van än, det är ett tufft schema och tiden hemma blir väldigt kort. Kreativiteten har inte direkt blommat upp, men så sakteliga känner jag att den är på väg.
Vi drog till Berlin förra veckan, bara jag och Alde. En helt magisk weekend ur många aspekter,alltifrån att tanka energi i en storstad till att hänga med Alde alldeles själv. Och så någonstans känna att jag klarar av det, att resa själv med ett barn.
Jag har en hel hög med bilder, men här kommer några från min iPhone, tagna i all hast under våra dagar i Berlin.
Nu väntar dock något mindre kul, hotellet vi bodde på har dubbeldebiterat mitt kort plus lagt på en extra debitering och följaktligen är X antal tusenlappar försvunna. En hel del arga samtal till Berlin har det blivit och ännu är inget löst. Synd, hotellet var trevligt men varning varning för Adina Apartments med andra ord. Aldrig mer!

Nutella med pannkakor till frukost. Och saft, och kakor och ägg. Min snart sexåring var lycklig över frukostbuffén. 
Jag? Not so much, den var inte direkt någon höjdare.

Nejdå, jag lovar. Ingen väska i modellen 2.55 är inköpt. Men däremot ett nagellack,och en parfym.

När man inte ens är sex år och går och går och går hela dagarna så är det inte läge att gå till restauranger på kvällarna. 
Mitt emot vårt hotell låg en italiensk krog så den fick det bli, varje kväll.

Frågar man Alde vad som var det bästa med resan finns det stor risk att hon svarar det här. En pool på hotellet och det gäller att passa på, följaktligen badade hon både morgon och kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar