22 september 2013

Galen i barnkläder - ny favorit



Jag är galen i barnkläder. Jamen, finns det något roligare än att kolla på snygga kläder som kanske inte alla andra har? Den stora fördelen med barnkläder framför vuxenkläder är att även om man köper dyra märken så blir det ändå mycket billigare. Det säger sig ju självt att det går åt mindre tyg.
Jag är som tur var gift med en man som liksom jag är galen i barnkläder. Som skickar mig sms med länkar till vår älsklingsbutik Oii Design eller som kan ta en bild på en schysst klänning till Ingrid när han är på stan. Ja, vi lägger en del pengar på detta men till mitt försvar får jag säga att jag också säljer vidare massor av kläder då kidsen vuxit ut dem. Ger bort och lånar ut också, för den delen. Fördelen med att köpa kvalitet är ju att kläderna håller för många användningar.
Barnkläder är också en himla bra sak att köpa begagnat. Jag handlar på Tradera, på barnloppisar och på olika grupper på Facebook. Då har mycket av eventuella gifter hunnit tvättas ut och de första slitagen är gjorda. Kläder av bra kvalitet håller för att slita på, som sagt.

Nu har jag hittat ett nytt märke som nog ligger en del utöver vår prisklass men som verkar fantastiskt fint. Färöiska Gudrun & Gudrun gör ekologiska kläder och många plagg är handgjorda på Färöarna. Det går att spåra vem som sytt vilket plagg och bara det gör mig alldeles kär. Mina favoriter är dessa:

Jumpsuit i ekologisk ull
Underbar spetsklänning med vacker krage


Alltså den här mössan, så himla fin!

Och den här! Som gjord för Eskil, ja, jag är kär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar