20 september 2013

Fredag morgon

Fredag morgon.
Det är helt obeskrivligt vad jag inte är en morgonmänniska. Jag stapplar upp ur sängen, klär närmast maniskt på mig, gör min latte (fast jag försöker att låta bli och istället dricka kaffe med bara en skvätt mjölk) och så cyklar iväg. På plats på jobbet klockan sex. Den här veckan har jag slarvat. Åkt bil två dagar och jag vill inte vänja mig vid det.
Annars då?
Jag jobbar i helgen så den där fredagskänslan finns inte för mig. Det är onsdag idag och först på söndag är det fredag. Konstigt, visst, men jag fungerar inte om jag ska känna in att det är helg när jag inte kan vara hemma och ledig. Helgerna är heliga för mig.
Det händer mycket i mitt liv just nu. Planer och projekt, drömmar och sådant som kanske slår in och sådant som tycks så nära att slå in att jag inte riktigt vågar andas kring det. Saker ska synkas ihop, ska kompromissas om men sedan, då ska jag fira. Med rosa champagne.

Måste också visa en bild som min fantastiskt duktiga kollega Sandra tog häromdagen då vi skulle plåta ny bylinebild till tidningen. Den här kommer inte att användas i tidningen, och jag är imponerad av hur hon lyckades få mig, som avskyr att stå framför kameran, att faktiskt se avslappnad ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar