26 oktober 2009

De små tingen

Förkylningen har slagit till med all kraft och jag är däckad. Trots det ska jag nog försöka jobba imorgon, jag har ingen feber utan är mest bara hängig.

Vi hade en sådan där eftermiddag som jag kommer att kunna se tillbaka på med ett leende. En sådan där som handlar om de små nöjena och om familjen. Vi tog en promenad till stan, Alde fick gå själv, och väl där provade jag lite jackor. Alde sprang på gågatan, det var mörkt och dimmigt och jag och A gick och bara njöt. Sedan gick vi till en tygaffär som har halva priset på allt och jag köpte lite tyg.
Hemma lagade vi mat, egentligen skulle vi haft ett födelsedagsbarn här, men det blir på onsdag så vi åt själva. Sedan lekte jag och Alde med hennes nya leklera som vi köpte på stan och det var riktigt roligt. Alde skrattade och sa vad vi skulle baka och nu badar hon och A tillsammans.
De små tingen är ändå de vackraste.

4 kommentarer:

  1. Låter som att ni har haft en underbar eftermiddag! Vi ses på onsdag.

    SvaraRadera
  2. låter ju jättemysigt! vilken kvalitetsdag med familjen, såna ser jag fram emot! härligt att det va en helt vanlig vardagsmåndag oxå =)

    SvaraRadera
  3. Så ljuvligt! Det är sådana eftermiddagar som ligger närmast hjärtat och som man minns för evigt.

    SvaraRadera
  4. Sofie: Ja, det gör vi, ni är så välkomna!
    Amanda: snart är ni där!
    Ivana: ja, visst är det, det vardagliga är ändå det vackraste på något sätt

    SvaraRadera