15 oktober 2009

Hej konsument

I min gamla blogg skrev jag en gång ett inlägg där jag svarade på frågorna i DN På Stans "Hej Konsument". Här kommer en repris:

Bästa promenad: Var som helst i Central Park
Favoritgata: Götgatan
Äter lyxmiddag på: Restaurangen
Bästa mikromaten: Mikrar bara popcorn och välling
Favoritförort: Gamla Enskede
Fikar gärna på: Hellmanska gården
Bästa bar: Min bar-erfarenhet är rätt begränsad
Bästa drink: Mojito FetBästa brunchen: Måste nog svara den vi gör hemma
Bästa kaffet: Allt som kommer från vår Jura
Här bjuder jag på middag: Bjuder gärna A på middag på Grill, annars hemma
Senaste Stockholmsupptäckt: Sturekatten, riktigt överskattatFetSenaste teaterföreställning: Var så länge sedan att jag inte minns, kanske Zara på Folkoperan för 2 år sedan
En bra gå bort-present: Lyxigt surdegsbröd eller snittblommor
Favoritlyxartikel: Onödigt dyra anteckningsblock och kalendrar från Ordning&Reda
Läser just nu: Inget, har lånat hem Ladies och Hey Dolly
Läser helst:
Romaner
Favoritråvara: Olivolja
Favoritskor: Skinnstövlar
Favoritmärke: När det gäller kläder vet jag inte, Odd Molly kanske. I övrigt så säger jag Apple, allt de gör är snyggt
Favoritfärg: Svart
Klädkonto per månad: 300-2000 kronor
Dricksprocent: Nästan ingenting
Mest överskattade affär: Vet ej
Sämsta köp: Vår MoccaMaster som vi inte använt mer än kanske 4 gånger eftersom vi köpte Juran kort därefterFetDet dyraste jag köpt: Huset
Favoritprodukt på Systemet: Gott rödvinMotionerar: För lite
Favoritprodukt på Apoteket: Alvdeon och skavsårsplåster
Lyssnar på: Spotify
Senast gnolande: Här kommer Pippi Långstrump...på begäran av Alde
Senaste fyndet: En snygg kappa från H&M för en hundralapp
I Dvd:n/datorn: Dora utforskaren
Mode jag aldrig vill se igen: Ski-pants
Bästa huvudbonaden: En snygg basker
Bästa transportmedlet: Cykel
Återvinner: Papper, tidningar, metall, glas m.m.
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Tittar mig omkring

3 kommentarer:

  1. Har bestämmt för mig att vi varit på någon teater efter Zara Leander, kan bara inte komma på vad.. och jag tänker inte på Bamse teatern på Kolmården..

    SvaraRadera
  2. Andreas: jag har också för mig det och jag har funderat och funderat och just nu när jag skriver detta kommer jag på att vi ju var och såg Knutby på Uppsala Stadsteater.

    SvaraRadera
  3. Ja! så var det! men det är fortfarande typ 9 månader sedan..

    SvaraRadera