19 oktober 2009

Hemma från Berlin

Helgen i Berlin var fantastisk. Magisk.
Att bara vara jag och A. Bara vara i en pulserande storstad gjorde susen. Jag älskade Berlin trots att första dagen inte var någon wow-upplevelse. Men sedan, lördagen, så visade sig staden från sin allra bästa sida.
Jag är så otroligt förtjust i storstäder. Att smälta in i pulsen, se hur varje stadsdel har sitt eget liv är så härligt. Om det skulle vara möjligt vill jag inget hellre än att bo i en internationell storstad en period, New York allra helst såklart.

Vi tog en del bilder, men hade mest fullt upp med att uppleva. Jag ska lägga in dem sedan. Allra mest förtjust blev jag i Hackescher Markt och Hackescher Höfe, värt ett besök. Vi besökte också Checkpoint Charlie och museet där. Det var intressant men museet var mest trångt. Jag blev också rätt illa berörd av museishopen som sålde bitar av muren och krigssouvernier. Kändes lite magstarkt efter att ha läst om människors tragiska öden och flyktförsök över muren.

1 kommentar:

  1. Vad värdefullt att få en helg och bara rå om varandra. Det var ni värda!!
    Låter som att ni har haft det fantastiskt. Ser fram emot lite bilder...

    SvaraRadera