23 november 2010

Dag 13. Den här veckan.

Mina veckor som föräldraledig ser mestadels likadana ut. Måndag till onsdag, hemma med Eskil, sköta logistiken för att hämta dotter på dagis halv två. Hem, mellis, roa barn, laga middag och så kommer A hem.
Torsdagar. Öppna Förskolan med båda barnen, fredag är A föräldraledig och så är det helg.
Jag njuter förbehållningslöst av rutinen, av den totala avsaknaden av stress. Det kan måhända vara ett typiskt tvåbarnssyndrom, det här med att uppskatta tiden hemma. Aktiviteter och bestyr som jag hade med bara Alde känns så långt borta nu.

Den här veckan innebar hemmafix igår, jag bakade surdegsbröd på vete och gjorde minimuffins. Satte en surdeg till bak idag. Hämtade på dagis och vi grejade hemma.
Idag slapp jag hämtning och lämning och passade på att rensa i förrådet. Fick spontanfikning med A när han kom hem med Alde och sen var jag ute i snön med Alde.

Imorgon, inga planer. Torsdag, Öppna Förskolan, därefter hemma med båda barnen. Därefter fredag och den hägrar.

Jag ska åka till huvudstaden alldeles själv, vara borta hela dagen och gå i affärer, ta en fika om jag känner för det, köpa glassiga magasin och dyrt kaffe. Köpa några julklappar och onödiga saker till mig själv. Njuta. Åka tåg, lyssna på musik, slippa torka barn i rumpan.

Därefter helg, utan planer för en gångs skull. Jojustja, jag ska bjuda A på middag på lördag kväll, fint som snus ska det bli och imorgon ska jag komma på vad vi ska käka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar