30 november 2010

Dag 19. Det här ångrar jag.

Jag skulle kunna ångra massor av saker, hur mycket som helst faktiskt. Men jag gör inte det. Istället så har jag bestämt mig för att inte ångra någonting utan istället lära mig något av det som jag borde ha ångrat. Hänger ni med?
Jag tror nämligen att om man går och ångrar sig hit och dit så blir det bara bittert. Det går att lära sig något av allt, alla misstag är ju en erfarenhet som åtminstone hjälper mig att inte göra samma misstag igen. Jag är därför också av den devisen att barn lär sig genom sina egna misstag och att jag som förälder inte ska vara där och sopa för mycket framför dem.

Men okej, jag ska bjuda på en grej jag ångrar. Det var väldans dumt att jag tog svinto och skrubbade bort fågelbajs på vårt svarta altanbord. Bordet blev rent, trärent. Nu har jag lärt mig att inte göra om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar