17 april 2012

Sjuk skrutta



Koncentrerad, blivande skribent.

Dottern har haft hög feber och legat och sovit hela dagen i soffan i biblioteket. Så synd om henne, men efter lite Alvedon kvicknade hon till. Morfar är snäll och hämtar lillebror på förskolan, med mina onda fogar funkar det inte att ha med en sjuk storasyster samtidigt som en sjövild 20-månaders ska hem. 
Dottern satt länge i Eva-fåtöljen och skrev historier på datorn. 4,5 år gammal är hon helt otroligt duktig på att läsa och skriva. Rätt ska det vara också, och man får noga bokstavera hur alla ord stavas "på riktigt". Trots det sparas vissa små gulliga stavfel och just nu funderar jag som bäst på vad jag ska göra av hennes alster. På något sätt skulle jag vilja ha upp dem på vår begynnande tavelvägg i köket.
 Här skapas det ramsor och sagor om såväl Olle i blåbärsskogen som Askungen.

2 kommentarer:

  1. När jag fyllde 18 fick jag ett häfte som min mamma gjort med alla mina historier. Hon hade skrivit ner dem när jag berättade och en del hade jag skrivit själv. Det var en helt fantastiskt present! Se till att spara allting och gör en present åt henne som vuxen. Vad duktig hon är!

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé! Jag ska absolut spara dem, men att göra en liten bok av dem sen är ju toppen. Tack för tipset!

    SvaraRadera