18 april 2012

Vårdag

 Gillar inte bilder på mig själv när jag är gravid, den här gången har viktuppgången satt sig på sämsta stället - kring ansiktet.

I söndags var vi bara hemma. Jag hade sååå ont i mina fogar och klarade knappt av att gå. Som tur var bjöd dagen på fantastiskt väder och att bara tillbringa dagen i trädgården var inte så fel. Dottern försvann iväg till en kompis och kvar blev jag, A och sonen som syns i bakgrunden iklädd bästa jeansen från Nova Star. Finns inte bättre barnjeans på denna jord och de betalar igen sig tusen gånger om.
Vi grillade korv med bröd utomhus och sedan somnade sonen i sin vagn. Jag satt vid bordet och planerade trädgård och A grejade med vilstolarna som behövde lite översyn. Mina föräldrar kom och fikade, sonen vaknade och solen fortsatte stråla. Helt ljuvlig dag, trots smärta.

 Sonen har fullt span på grillen där pappa fixar lunch. Han åt nästan fyra korvar innan vi sa stopp, allt för att få i sig så mycket ketchup som möjligt...


Bild på moi. Usch så jag hatar att gå upp i vikt som gravid, det sätter sig på alla ställen man inte vill, som exempelvis runt ansiktet, rumpan (what's up with that??!??) och ryggen. Tja, lite runt magen också när jag tänker efter. Ny kofta från Odd Molly och klänning från MQ, allt, såklart!, fyndat på halva priset. Jag är inte kallad proffsfyndaren för inte!


3 kommentarer:

  1. Men du är otroligt vacker :)

    SvaraRadera
  2. Men tack fina du! Vad glad jag blir (även om jag inte riktigt håller med dig) :)

    SvaraRadera
  3. Å vad fin du är!! tjock i ansiktet?? Det är nog bara du som ser. En jättefin liten kula du har iaf!! KRAAM

    SvaraRadera