25 april 2012

Trädgårdsdrömmar

Efter en natt med alldeles för lite sömn och alldeles för vakna barn har jag landat i soffan. Grå himmel utanför och jag fuskar och tjuvsmakar av den nygräddade rabarber- och jordgubbspajen till lunch. Sommarsmak minsann!
Mer sommar ska det bli, just nu är jag inne i något slags trädgårdsflow, irriterande då jag inte kan gräva alls på grund av foglossningen. Men drömma och planera kan man och just nu håller jag som bäst på att skissa på en liten uteplats vi ska göra på vår baksida.
Vi har en liten trädgård där inte mycket får plats, så det gäller att göra det bästa av situationen.

En grusad, lite rundad uteplats ska det vara där en eller kanske två solstolar ska få plats. Den har perfekt utsikt över sandlådan (som ju ligger fem meter bort...) så jag tänker mig att jag kan sitta där i sommar när barnen leker i sanden.
Än så länge är allt på planeringsstadiet och jag har roat mig med att leta bland mina inspirationsbilder. Här kommer ett gäng, håll till godo. (om jag lånat din bild som du inte vill ska vara med här, kontakta mig genast så tar jag bort den bums!)
Underbar härlig stämning på bilden från IKEA/livethemma. Smart också att använda en hyllgavel som stege.

Tänker mig en eller två av dessa sköningar.



Vackra Petras trädgård är helt magiskt fin och den grusade uteplatsen är precis så som jag tänker mig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar