21 juli 2013

Älska rea!

Det finns få tider på året som är så underbara som den här. Inte bara för att det är sommar, salta bad, ljumma kvällar och ledighet utan för allt det andra. Det där som inträffar två gånger varje år. Jepp, jag snackar om halva reapriset.
Jag går igång, jag blir manisk. Jag ser fynd överallt. Och med tiden har jag lärt mig att begränsa mig, jag tror att det kom i samband med att jag mer och mer lärt mig att uppskatta kvalitet. Förstått hur himla trist det är med billiga grejer som går sönder. Men när man då hittar kvalitetsfynd till halva reapriset, oj oj oj!



Igår hände det hur som helst. Förutom lite strumpor för en tia paret så hittade jag ett par skinnboots i höstens stora trendfärg grå. 220 riksdaler fick jag betala. De är från Åhléns som för övrigt kan det där med rea. Som vi har fyndat där genom åren.
Idag fyndade vi för övrigt Aldes födelsedagspresent. Inte till halva reapriset men till cirkus fyrtio procents rabatt. Hon fyller i december så det gäller att vara ute i god tid. Eskil, som fyller nästa vecka är vi inte påbörjade till. Veckans mission, med andra ord. Ett kärt uppdrag för det är så väldans roligt att hitta grejer till barnen. Det bästa, faktiskt.

(Och om det är fler än jag som går igång på fynd så har Polarn o. Pyret också riktigt bra rea nu med 70% på nästan allt. Har man vägarna förbi Freeport i Kungsbacka fyndade vi som bara den då vi var där. Min favvokofta från Hunkydory i svart till 70% rabatt, A köpte en kostym och en jacka, skor till barnen och massa annat. Ett hett tips, med andra ord.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar