10 juli 2013

Lite uteplats



Eftersom vi bor i ett sutteränghus har vi två trädgårdar som ligger på olika nivåer. Vår egentliga trädgård, med uteplats och altan och sandlåda ligger på vår undervåning. Där är helt insynsskyddat av buskar, plank och träd. Det är där vi hänger som mest på sommaren och jag har massor av projekt på gång för att få till det mer. En nödvändighet för att kunna vara där fixade vi däremot redan andra sommaren i huset - vårt soltak.


  
Det är ett soltak från den stora möbeljätten som vi byggde en ställning till. Den ska betsas brunsvart så fort orken finns och planket mot grannen ska rivas och byggas upp igen, det är alldeles murket. Om jag fick drömma skulle jag ha plank hela vägen längs med uteplatsen, vi får se om vi kommer överens med de på andra sidan.
Redan då vi byggde i ordning för soltaket visste jag att jag ville ha pipranka och nu, efter snart tre år, har den börjat växa upp. Den är seg den rackaren och bra för det tålamod som jag egentligen inte har. Koppartejpen i bakgrunden stör bilden men är oerhört nödvändig om något alls ska växa här i snigelland.
Jamen ni ser ju! Vilka blad, vilken skir grön färg och hur snygg är den inte mot det rostiga armeringsnätet. Jag älskar, massor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar