10 juli 2013

Vi byggde en klädhängare

Idag byggde vi en klädhängare i vårt nya sovrum. Enklast möjliga konstruktion, bara ett stålrör från byggmarknaden, två öglor i taket, någon meter vajer och två vajerlås. Det tog ungefär trettio minuter så var det klart.

På den hängde jag kläder som kändes sådär matchiga i sovrummet. Jag misstänker att det inte kommer att vara så här snajsigt hur länge som helst, men vad gör det? Just nu ser det ut såhär iallafall.

Två små ynka skruvar är allt som håller ihop hela konstruktionen. Och det bästa är att om vi tröttnar är det bara att ta ned konstruktionen och spackla de små hålen i taket. Någon hundralapp fick vi betala för alltihop, helt klart överkomligt.

Och så har jag köpt en vit sidenblus. Jag måste säga att jag inte riktigt vet hur jag tänkte där. Tre barn, en förmåga att spilla på mig och så vit blus i hundra procent siden. Det är något med begreppet halva reapriset som får mig att lämna allt vett och rim och reson och börja visualisera. Glömma bort verkligheten och bara fokusera på Fyndet med stort F. Om inte ser den iallafall väldans snygg ut där den hänger på klädstången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar