8 november 2013

Bring it on, 2014

Innan de smarta telefonernas tid var jag en sucker för fina kalendrar. Varje år var det verkligen en höjdpunkt för mig att gå till Ordning & Reda i Umeå där vi pluggade och köpa en kalender. Sedan flyttade vi och jag fortsatte att köpa kalendrar från Ordning & Reda, men då i butiken på Götgatsbacken i Stockholm. Sedan kom Google och den medföljande kalendern. Och ja, jag fattar också dess förträfflighet och det är supersmart att jag och A kan lägga in våra aktiviteter eller jobbmöten och hela tiden se vad den andra är. Allt är synkat och det är bara så smart och uttänkt att det där med papperskalender blev överflödigt.



Men jag gillar inte det där. Framförallt saknar jag känslan av att få köpa mig den där lyxiga kalendern och fylla i den. Så nu har jag gjort det, igen. Blivit bakåtsträvare även om jag lovat A att fylla i allting i telefonens kalender också.
Och jag vet inte, det kan hända att det där det-är-så-himla-smidigt-och-omständigt-att-fylla-i-papperskalender vinner. Men den var väldigt vacker och affärsinnehavaren väldigt trevlig när jag hämtade upp den hemma hos henne. Så det kan väl räcka så, om inte annat. Nu längtar jag, vinterhataren nummer ett, efter januari. Jag har kalendern ligger framme i köket, i riskzonen för utspillt kaffe, bara för att få titta på den. 2014 - bring it on liksom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar