7 november 2013

Mörkt och grått

Underbar gråskala hos Ida

Det svämmar över just nu, i alla mina inspirationsflöden. Johanna skrev om det senast idag och jag har tänkt på det länge. Det ljusa och fräscha som vi haft i våra hem i evigheter nu är på väg bort. Nu blir det mörkt. Grått, grönt och blått. Allt i toner med mycket svärta och dovhet. Det bruna som var väldigt rätt för en sisådär tio år sedan tycker jag däremot inte vi ser just någonting av.
Vi har också fallit för detta, vi målade ju en vägg mörkt grå. Något mer blir det nog inte hemma hos oss, tror jag. Dels är vårt hus väldigt mörkt i sig och jag tror att om det ska bli bra detta med mörka väggar så kräver det en rejäl dos naturligt ljus. Dels har jag vartefter åren gått lärt mig att jag gillar det ljusa, de vita väggarna. Jag blir ganska stressad av tapeter exempelvis. Det låter väl som en klyscha men någonstans tänker jag att det kan bero på att jag omger mig med kreativitet, färg, bilder och intryck hela dagarna. Hemma måste det vara rent. Så rent det nu blir med tre barn under sex år och miljarders med färggranna plastpryttlar.
Men inspireras kan man göra och oj så jag älskar och går igång på detta gråa just nu. Jamen kolla bara!

1.
2.
3.
4.
5.
Via:
1. Trendenser
2. Afflante
3. Pia Ulin
4. Emma Fahlstedt
5. Dress what you wear to like

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar