4 november 2013

Måndagsmorgon



Måndag. Dessutom en måndag utan i princip någon som helst sömn eftersom den lilla marodören (aka ettåringen) bestämde sig för att dels inte sova alls i sin säng och sedan ligga i vår säng och inte sova alls. Framförallt ville hon inte ha täcke på sig och när man har ett dubbeltäcke och det ligger en liten viljestark klump i mitten som sparkar av sig täcket, tja, det blir helt enkelt inte så cosy-cosy för övriga inblandade i sängen. Om man säger så.

Så, jag är trött idag men ändå lycklig. Det är fint väder, vi har haft höstlov i Dalarna där jag vilade från såväl mejl som sociala medier, nyheter och annat. Dessutom var huset städat när vi kom hem och vi kunde dricka gott kaffe imorse. Alltså, det måste vara vårt bästa köp. Vår kaffemaskin. Nu jobbar jag stenhårt på att lära mig göra det perfekta skummet och drömmer om att gå en kurs eller något.




På väg hem från Dalarna stannade vi till i Skultuna som ligger mittemellan min hemstad och Västerås. Där finns världens finaste fabriksområde som dessutom blivit riktigt up-to-date på senare tid. När jag var liten var Skultuna rätt töntigt och synonymt med små mässingsänglar och klassiska ljusstakar. Idag är det något helt annat och man har gjort flera intressanta designsamarbeten. Tre stycken från ett av dem fyndade vi och köpte med oss hem. Dessutom hittade jag fler fynd längst inne i hörnan på den annars rätt så trista Ittala Outlet som ju finns överallt nästan. Muggarna från samarbetet med Rörstrand och 10-gruppen som jag spanat på så länge fanns nedsatt med 75% rabatt. Fyra stycken fanns det kvar och i dem drack vi morgonkaffet idag. Och kvällsteet igår.
Nu kör vi måndag, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar