16 oktober 2013

Lite häng under Ölandsbron



Jo, jag hänger i Kalmar, en plats jag faktiskt aldrig varit på innan förutom på genomresa till Öland någon gång för hundra, nåja, år sedan. Anledningen är en kurs och jag är här alldeles ensam och bor på vandrarhem och sover i enkelsäng. Så här mycket tid för mig själv har jag inte haft på jag vet inte hur länge, och det är både nyttigt och läskigt. Jag har promenerat eller sprungit varje dag, bara det!, och hjärnan går på högvarv av all kunskap och alla tankar. Kanske att mina löprundor är ett sätt att springa ifrån den där mastodontstora längtan efter mannen och lintottarna därhemma och helt ärligt så funkar just den biten sådär.
Även om jag får vissa flashbacks från min skoltids läger som jag verkligen avskydde så gillar jag att vara här. Och kolla bilden ovan, att kunna ta kvällsprommis under Ölandsbron är ju knappast något att klaga över. Imorgonbitti ska jag springa där har jag tänkt. Nu har jag sagt det här också, en slags point of now return.

Och vet ni vad jag gjorde när jag skulle åka hit? Jag tog alldeles på vinst och förlust kontakt med en av de människor  bloggosfären som jag inspireras mest av. Superkreativa Sara, alias Little miss fix it, ordnade ett fenomenalt välkomnade till Kalmar och bjöd på våfflor och hämtning vid tågstationen. Dessutom fick jag en glimt av en inredning som var precis sådär inspirerande som jag trott. Att våga ta kontakt med människor, jag tror på det och det är alltid så roligt när någon man liksom spanat på och trott sig känna åtminstone litegrann på avstånd på nätet visar sig vara precis så trevlig som man trott.



Så, jag gillar Kalmar och kan inte vänta innan jag tar med mig A och kidsen och åker tillbaka. Jamen kolla bara in kolonistugan som finns i det sötaste koloniomårdet jag sett. Precis bakom vår kurslokal, längs med knastrande grusgångar ligger stugorna där. Det blommar fortfarande och jag hittade trendblomman nummer ett, perfekt färgad i den där smutsgrålila nyansen som jag gillar just nu. Helt utan instagramfilter och allt. Det ska vara Småland till något sådant. Vill du följa mig på Instagram? @emmafahlstedt heter jag där.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar