25 oktober 2013

När man får för sig att måla en vägg


Så kom jag hem från min kurs vid nio på fredagskvällen med ett enda mål - väggen skulle målas. Inspirationen var på topp och efter att vi pliktskyldigt deltagit i samfällighetens städdag, muttrandes om att tjänsten borde köpas in, så drog jag med min familjen och köpte färg. Färgaffären mutade kidsen med lego, läsk och korv med bröd och mamman och pappan kunde omsorgsfullt välja. Det blev en helmatt, antracitgrå färg från alcro. Sedan hem, packa upp väskan, laga middag och få besök. När sedan middagsgästerna avlägsnat sig satte frun i huset igång. Väggen målades, trots att den äkta hälften muttrade en del över nödvändigheten i att göra det en lördagskväll. Men visst blev det fint? Jag är så himla nöjd och nu överväger jag bara lite guldlister. Jomen eftersom vi bara målade en bit av väggen så tänker jag att det vore rätt kitschigt att göra en gigantisk tavla av det hela. Vad tror ni?


Vasen från Kajsa Cramer tar plats mycket mer nu än mot den vita väggen.

Det syns lite dåligt här men asken i förgrunden är ett loppisfynd för en tia, i alabaster tror jag. Vasen bakom är från ASA, ett av mina favoritmärken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar