26 oktober 2013

Vardagslördag

  
Den här lördagen. Som vi har längtat efter den. Den här veckan har varit, tja, intensiv skulle man kunna säga eller totalt energidränerande. Jag vet inte vad det är riktigt, men alla tycks trötta. Mörkt är det, fuktigt hela tiden och åtminstone våra barn har inte riktigt varit i form. Om man säger så. Därför hägrade lördagen och såklart har man höga förväntningar och då blir det aldrig riktigt som man tänkt sig. Men efter att mamman i huset stuckit ut och sprungit sin runda jättejättefort så lade sig lugnet här hemma. Barnen gick ut, frukosten åts och det blev lördag. Tills vi alla gick ut och den här killen ovan, älskade treåringen, spelade ut hela sitt känsloregister. Jag är faktiskt rätt imponerad över hur uthållig han är då han får sina utbrott. Men det gick över, till slut, som det alltid gör och sedan somnade lillasyrran, storasyrran åkte med en kompis till badhuset och pappan kunde kolla på skidor och mamman vara kreativ. Både med papperspyssel, resultatet kommer!, och med bakning. Vi konstaterade häromdagen att vi struntar högaktningsfullt i allt trams om att spara julen till just julen så jag bakade en mjuk pepparkaka och årets glögginköp är planerade. Med mera. 

Sen, ja då stack A ut för att pliktskyldigt springa sin runda och jag hamnade här. På golvet. Släppte alla måsten, den där diskmaskinen och tvätten och allt sånt och blev istället matad med låtsaspannkakor, låtsasköttbullar och klättrad på av en ljuvlig ettåring. Nu har jag försökt skriva färdigt det här blogginlägget ungefär femtioelva gånger så det känns som att just den här lördagen i oktober blir det inte mer strukturerat än såhär. Någon river ut alla glasburkar, plastburkar och barnmatslock. Vardagen kallar och det är faktiskt precis vad jag vill ha just nu, just idag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar