27 september 2009

Helgen avklarad

Vi har haft en otroligt skön helg, trots känningar av förkylning och annat. Besök av svärfar och hans A på lördagen resulterade i en liter rensade rönnbär. Jag ska koka gelé för första gången, borde inte gå att misslyckas med svärfars recept och allt.
Idag var jag krasslig och stannade hemma på förmiddagen då Alde och A var i kyrkan. Jag hamnade framför symaskine istället för i soffan och sydde, som i en kreativ mani, en haklapp och en klänning till Alde av ett vintagetyg jag köpt i Bjurholm då vi pluggade i Umeå. Saknas knappar, sen ska jag visa den.
På eftermiddagen var vi hemma hos bror och S, Alde fick klappa deras ökenmöss och var i sjunde himlen. Då hon skulle sova så ropade hon, "pappa, mamma, bappa usen", om och om igen. Snacka om att göra intryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar