19 januari 2010

Idétorka

Just nu har jag inte så mycket att säga mer än att jag upplever en slags kreativ idétorka. Jag hoppas den blir kortfattad, inte minst när ens yrke till stor del går ut på att ständigt vara idéspruta.
Annars har jag funderat på att sätta igång med mitt första surdegsbak någonsin. Det ska ju ta några dagar innan man kan njuta av skapelserna och jag håller som bäst på att planera när jag ska sätta igång. Eftersom jag jobbar hela helgen och måndag får det kanske bli imorgon eller torsdag kväll, då borde jag kunna baka ut bröden på tisdag.
Ni som gjort surdegsbröd, är det värt besväret att göra själv?

5 kommentarer:

  1. Johan gjorde surdegsbröd när vi pluggade. Smarr!

    SvaraRadera
  2. ja provade lite olika gånger. jag tycker att de blev lite platta och sega, när ja inte tillsatte lite jäst oxå (vilket iof är fusk) Så jag tänker inte ge mej påt igen. Nu blire surdeg från bagerierna... Men det ligger nåra recept på min blogg ifall du blir fast!!! Lycka till- Sara
    sajros.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Åh...jag har ett supergott och enkelt recept på surdegsbröd. Hör av dig om du är sugen att testa :)

    SvaraRadera
  4. Sofie: oj, det trodde jag inte, men han överraskar då och då min bror!

    Fru S: ja, jag följde ju din bloggutmaning med surdeg och blev väldigt inspirerad, synd att det inte blev bra.

    Natalie: ja, jättegärna! Kan du inte maila mig? Visst har du min mailadress?

    SvaraRadera
  5. nej...maila den till mig är du snäll.
    natalie_ekstedt@hotmail.com

    SvaraRadera