11 januari 2010

Matsedel

Ny vecka och ny mat. Jag är ett stort fan av veckomatsedlar, ända sedan jag flyttade hemifrån har jag och A kört med det. Vi följer dem dock inte slaviskt, men handlar efter dem.
Den här veckan tänkte jag såhär:

Måndag
Stekt fläsk med potatismos, broccoli och sallad
Tisdag
Lax med bulgur, örter och grönsaker
Onsdag
Melker Anderssons hamburgare
Torsdag
Rotfruktsplättar med bacon
Fredag
Lammkotletter med tomat och paprikasalsa
Lördag
Bakad potatis med hemgjord skagenröra
Söndag
Vet ej, kanske vi slöar med hämtmat

3 kommentarer:

  1. lät ju underbart gott! jag är ett enormt fan av potatismos, skiter fullständigt i att skippa det när jag kör GI haha. hemgjord skagen lät ju också helt gudomligt. hamburgarna måste jag också testa, har den boken jag med. kram och tack för fin kommentar härom dagen

    SvaraRadera
  2. Duktiga ni är som kör med matsedel!!
    Kan du inte lägga upp lite recept oxå? Det vore skoj!
    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Vi kör också med matsedel- det är så skönt att luta sig på när motivationen och orken tryter.. =) Kul att läsa det du skriver igen! Hoppas allt är bra med er.. Kram kram

    SvaraRadera