16 januari 2010

Lördagspyssel

Jag har länge varit smått avundsjuk på min svåger och svägerskas snygga teburkar i plåt med en ruta där man kan skriva upp tesorten. Snygga och praktiska, framförallt för mig som köper hem te i mängder och glömmer bort vad de heter.
Vi hittade inte sådana burkar, men däremot hittade vi plåtburkar på Åhléns idag. Till det köpte jag självhäftande vita etiketter och målade dem två gånger med griffeltavlefärg. Etiketterna klistrades på burkarna och voila, precis sådana teburkar som jag velat ha.
Verkligen busenkelt att göra och snabbt gick det, på en timme hade båda strykningarna torkat.


Spegelvända teburkar i fönstret där de får stå tills vi flyttat och de fått en egen hylla i köket.

2 kommentarer:

  1. Åh, en sån fantastiskt trevlig idé! Ska bokmärkas... Det är alltid så illa när man haft nåt übergott te, så har man ingen aning om vilken sort det var. Händer hela tiden.

    SvaraRadera