8 januari 2010

Klassfest

Jag har blivit inbjuden till klassfest. Tillsammans med övriga elever från de fem avgångsklasserna år 2000 kan jag för 450 spänn få äta kycklingfilé och dricka en gratis drink på stadshotellet. Just nu kan jag inte tänka mig något som känns värre än att göra det.
Inbjudan åkte i sophinken.

Jag trivdes på högstadiet, åtminstone de två sista åren då jag bytt klass. Poängen är bara att jag inte förstår poängen med en återträff. Har aldrig riktigt lyckats begripa det där med klassfester, jag tyckte inte om det då jag gick i skolan och jag har svårt att tro att jag skulle gilla det nu. De enda klassfester jag uppskattat var då jag pluggade på universitetet och vi gick ut och tog en öl med kursarna då och då. Avslappnat och trivsamt även om just jag inte dricker öl.

Men vem vet, jag kanske ändrar mig om tre år då det förmodligen är dags för nästa jippo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar