11 januari 2010

Ledig dag

Idag har jag en sådan där oförskämt lugn och lat dag så att man nästan skäms åt det. Efter att ha varit sjuk och ändå jobbat hela helgen till sent på kvällarna sov jag till halv tio imorse. Åt frukost i sängen, läste morgontidningarna (vi har två stycken) och gick ner på stan. Handlade lite oförskämt dyra hudkrämer, onödiga blingblingsmycken på rea och så gick jag hem igen och åt lunch. Nu sitter jag här i soffan, oförmögen att röra mig ur fläcken.

Men det är konstigt. För även om jag faktiskt är ledig idag och behövde sova, kom inte i säng förrän närmare ett i går, så skäms jag nästan över att Alde är på dagis. Hon har inte varit där på tre veckor och har verkligen längtat dit, men någonting inom mig säger att om hon ska vara på dagis ska jag jobba, jobba, jobba. Med det jobb jag har är det ju svårt, det går i vågor och vissa perioder är det galet och andra är det lugnt. Ändå känns det som om jag borde ha haft henne hemma idag.
Undrar när det där dåliga samvetet, min ständiga följeslagare sedan jag blev mamma, kommer att försvinna?

2 kommentarer:

  1. Det kommer nog aldrig försvinna skulle jag tro! Du får försöka passa på att njuta en liten stund istället för att ha dåligt samvete, det är ju bara du som mår dåligt då! Ha en fortsatt underbar dag!

    SvaraRadera
  2. Det försvinner när vi står tillsammans och sliter i våra tjutande små trotsungar på onsdag! Kram!

    SvaraRadera