28 april 2010

Vilket bolag?

Vilket internetbolag ska man ha?
Vi har haft Tele2, både på hemtelefonen och bredbandet men vid våra två flyttar med dem har det strulat som sjutton. Den här gången tar det priset och jag är nu beredd att avsluta skiten och teckna ett nytt abonnemang någon annanstans, även om det kanske inte går fortare.

Vilket bolag är bäst?
Bredbandsbolaget har vi haft förut, men nu när jag försöker komma fram så går det inte och även A möttes av 15 minuters väntan innan vi gav upp. Annars var vi nöjda med dem.

Annars då, vad rekommenderar ni?

6 kommentarer:

  1. Vi kör Bahnhof nu och de har fungerat kanon faktiskt! De få gånger vi behövt komma i kontakt med deras kundservice har det gått snabbt och smidigt. Vet inte hur bra de funkar utanför Stockholm i och för sig, men värt en tanke i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att man hör klagomål från olika männniskor om alla operatörer samtidigt som de funkar perfekt för andra.. Svårt att veta vilket som funkar bäst, och jag tror att det beror på var man bor och vilka som har bäst "kontakt" på just det stället.
    Själv har jag haft BBB och varit skitnöjd jämt, men då har jag ju haft fiber också, känns inte som att det går att misslyckas med det..
    nu har vi comhem.. också sjukt smidigt med flytt och funkar felfritt hela tiden..

    SvaraRadera
  3. Telia håller i längden!!

    SvaraRadera
  4. Ta inte Bredbandsbolaget tycker jag, de är värdelösa så fort något krånglar lite. Den situationen ni verkar ha nu hade vi med BBB när vi bodde i Midsommarkransen - de utlovade att det skulle finnas bredband hos oss direkt och efter flera månader hade vi inte fått det (plus att vi suttit i deras tielefonkö nästan varje dag i en halvtimme) så då kunde vi äntligen säga upp det utan kostnad och ta något annat. I och för sig vet jag inte vad ni ska ta istället heller... Tror vi har Telia nu, det funkar. Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. telia = felia.
    Tele2 = kan äta tå
    bredbandsbolaget = telefonkö hela daget

    SvaraRadera