29 december 2010

Den 29 december 2010.

Stökar i Aldes rum, kunde givetvis inte hålla oss ifrån att måla om nu när vi är lediga. Har precis burit tillbaka allting och det blev nästan bra. Nästan på grund av att lådorna som A byggt att förvara grejer i under sängen blev för stora. Sådant gör mig irriterad, få saker får mig så irriterad som sånt. När grejer inte passar, eller för den delen när grejer går sönder.
Nu får han kapa av dem och jag måla dem igen, tänker måla dem gröna istället för vita som de är nu efter att jag målat dem två kvällar. Måste göra om något, annars känns hela felbygget bara så himla onödigt.
Vi fick spontanbesök också som tog med dottern ut i pulkabacken. Sedan blev det spontanlunch med falukorv och potatismos hemma hos oss. Nu är spontanbesöket och A iväg med sina döttrar och slänger skräp och köper armeringsjärn till Aldes rum. Sönerna sover här hemma. Eskil är sjuk, kliig i munnen och har feber. Tänder på G skulle jag tro, jag fasar. Vet inte om jag någonsin kommer att kunna slappna av om han biter mig, har ju tänkt att helamma honom en månad till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar