31 december 2010

2010 - den ultimata listan

2010 var året då de hände. En hel del. Istället för årskrönika kommer här min lista över året som gått.

Årets

Bästa
Sonen, helt klart. Född den 28 juli och lika punktlig som syrran. 14.00. Prick.

Sämsta
Att graviditeten var så fruktansvärt jobbig på slutet. Foglossning och astma, kryckor och jäkelskap.

Handikappade
Jag. Mina kompisar blev trogna följeslagare och jag hatade dem innerligt. Varje dag.

Flytt
Vi flyttade till vårt parhus. Ocharmigt, rätt fult men också alldeles underbart och helt rätt för oss.


Renovering
A snickrade och stod i och jag fick min klädkammare, eller walk-in-closet som man skulle sagt på modebloggarmanér.

Outfit
Uppklätt. Jag har känt mig gravid, gravidtjock och ännu värre, efter-graviditet-tjock, mest hela tiden men har medvetet valt antisunkvägen. Med vissa undantag.

Resa
Jag och A tillbringade en riktigt mysig helg i Kosta. En och en halv vecka senare föddes sonen.

Smärta
Min foglossning. Aj, aj, aj. Smärtan efter kejsarsnittet var peanuts i jämförelse.

Trots
Alde. Shit pommes frit vad vi har bråkat. Nu kan det bara bli bättre, eller?

Inköp
Borde väl säga huset, eller nya bilen men det är för trist. Nej, efter att ha lämnat in knäcket from hell unnade jag mig en obscent dyr handväska. Värd varenda krona.


Jobb
Mitt. Jobbade, jobbade och jobbade lite till. Sen blev jag sjukskriven och hade så långtråkigt att jag trodde jag skulle avlida.

Flopp
Min LCHF-grej. Att käka bacon till frukost är faktiskt riktigt äckligt. Att ta hand om små barn och vara i ketos ännu värre. Men effektivt var det, veckan jag stod ut genererade drygt två kilo mindre på vågen.

Upptäckt
Sonen som upptäckte sina händer. Vilken grej. Alla leksaker i världen kan slänga sig i väggen, händerna is the shit.

Nyhet
Jag var på smällen och outade det i bloggen.

Dåliga samvete
Från mig gentemot Alde. Att inte orka med henne, orka leka eller ens lägga henne eftersom jag inte kom upp från golvet på grund av foglossning var fruktansvärt jobbigt. Med rätta blev hon pappig som tusan. Men nu så!


Prestation
Allt som rörde graviditeten. Jag är så förbaskat stolt över mig själv att jag genomled det. Foglossning, astma, otaliga besök på akuten, kejsarsnitt och liten Eskil, född i vecka 36. Utan att lägga någon som helst värdering i det är jag också förbaskat stolt över mig själv som helammat honom i över fem månader. Det var något jag ville göra, för min skull.

2 kommentarer:

  1. Å kära ni, när ses vi? Det skulle verkligen vara roligt att SNART ses! Får ju Fahlsteds-abstinens när jag läser detta!
    Gott nytt år på er, hela familjen! Kramar Jenny & co

    SvaraRadera
  2. Jenny: jag vet, helt sjukt att vi inte ens sett lilla H än. Crazy!
    Men 2011 måste bli året då det ändras!
    Kram!

    SvaraRadera