5 mars 2012

Måndag

Och helgen rusade på i 180 knyck, jag bara hängde med i flödet så att säga.
Det har renoverats (inte hos oss), umgåtts, hängt med barn, släktingar och föräldrar. Vi har shoppat, fikat, väntat i en evighet för att dottern skulle se Sean Banan innan vi lyckades övertala henne att ge upp och på så vis slapp vi vänta en timme till.
Hämtpizza, korv med bröd och köttfärssås blev mathållningen. Jag tänkte fortsätta i samma delikata spår med att steka falukorv och göra potatismos till mina barn nu på kvällen.

Hur som, idag så var jag astrött när jag vaknade eftersom matbutiken här i närheten har haft något fel på sitt (ursäkta franskan!) jävla larm som tjutit gång på gång nattetid hela helgen. Följden blev att jag vaknade strax före halv fem imorse och kunde inte somna om.

A drog till tåget vid tjugo i sju och jag åt frukost och fixade i ordning ungar i ett sömngångaraktigt tempo. Iväg till dagis och sonen fick panik, det verkar som om det har låst sig mellan honom och en av pedagogerna och jag vet inte riktigt hur jag ska ta upp detta.
Var på jobbet redan kvart i åtta, wow för det!, och hann få en del gjort. Iväg på jobb som nog blir riktigt bra, käkade lunch och fortsatte sedan jobba. Sedan hem och nu ska jag åka till dagis och hämta mina barn. Fasar lite för det, inte för att hämta dem utan för att det innebär att få på sonen en overall. Han hatar det och jag hatar det och jag vill bara att den här förbenade vintern ska ta slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar