20 mars 2012

Tacksam

Det slår mig ibland, hur oerhört tacksam jag är för allt det jag har. För min familj, inte minst och för mina barn som sprider sådan enorm glädje omkring sig. För att jag får vara där för dem, ta hand om dem, trösta dem, skratta med dem, förfasas över dem, oroa mig för dem, torka upp efter dem, läsa sagor för dem och ha dem omkring mig. För att vi bor i ett hus vi köpt själva, för att vi har råd och möjlighet att göra saker själva och med barnen. För att vi har bra jobb som vi trivs med, familjer som är friska och att vi är friska själva.
Jag är tacksam för mina och våra vänner, för att jag åt en trevlig lunch med två väninnor idag och för att vi ska åka till New York i veckan.
Det slår mig att jag borde bli bättre på detta, att stanna upp och bara vara tacksam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar