13 mars 2012

Tisdag

Hade en fantastiskt härlig helg som inleddes på fredagen med att vi beslutade oss för att bojkotta tröttheten och fixa gott käk. Till köttboden för att köpa ekologisk entrecote, sedan fläskfilé på Ica, färska räkor och annat smarrigt. Bjöd hem mor och far och trots att fläskfilén nog blev lite för torr så var det en skön revansch mot all falukorv vi stoppat i oss de sista trötta veckorna.
Dottern var inte pigg, hade blivit hämtad av mormor och morfar för fikastund på stan och inte varit på G direkt. Hade också lite feber på kvällen och efter mycket gråt somnade hon och sov oroligt.

Lördagen då, iväg till Stockholm där jag dumpades i stan för tjejdygn och A fortsatte mot förorten tillsammans med barnen där dottern nu mådde bättre. Jag och väninnan A ägnade lördagen åt att strosa runt i stan i sakta tempo, fika flera gånger, hänga på våra hotellrum och sedan käka middag på kvällen. Resten av familjen hängde ute i Norrort och dottern var hängig på kvällen och ringde mig och grät och ville åka hem och att jag skulle komma dit.

Söndag och hotellfrukost, därefter kaffe på stan och upphämtning av familjen. Vi åkte förbi Skärholmens centrum, sunkigt värre, där vi köpte målarfärg till barnen och åt på donken. Hem, hänga ute på baksidan där vi tog årets första utefika och så vara inne och bara ta det lugnt.

Gårdagen, A var hemma och vabbade med dottern och jag lämnade son och jobbade. Hem på lunchen, iväg igen och så jobba över en timme och jag hann ändå inte klart.

Seg kväll, sov dåligt tack vare drömmande son och så upp igen. Trotsiga ungar på morgonen, avundsjuk på A som fick sticka iväg till tåget. Själv hann jag få bryt på både sonen och dottern, som dessutom hann få ett par bryt på varandra. Till slut var vi iallafall iväg till dagis och lämning som gick kanon. Konstaterade att jag glömt hälften av ytterkläderna, hem igen och tillbaka med dem. Väl på dagis för andra gången hade jag glömt dotterns utebrallor och orkade inte åka hem igen. Galonisar får det bli.
Glömde passerkortet till redaktionen så jag, som faktiskt hann i tid, kom inte in utan fick stå på gatan och vänta. Ska nu iväg strax efter tio och har parkerat bilen på gatan och håller alla tummar jag har för att jag slipper en bot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar