14 januari 2011

En sådan där gårdag

Igår var bara en sådan där dag, när allt flyter på men man ändå mest vill dra täcket över huvudet och liksom säga upp sig från rollen som morsa.
Grunden till allt stavas sömnbrist och jag är less på det eviga snuttandet och ätandet nätterna igenom. Dessutom lägger vi oss alldeles för sent på kvällarna och det är ju inte Eskils fel, men då blir jag ännu mer irriterad på att bli väckt stup i kvarten.
Hur som, gårdagens elände började egentligen dagen innan då jag hämtade en dyngsur Alde från dagis. Visserligen var vädret som gjort för att ta kål på allt vad vattentäta material heter men hon var blöt både på fötterna och på benen och det rimmar rätt illa med de vattentäta prylar vi köpt åt henne.
Jag ringde då Polarn o Pyret för att kolla om det bara var att komma in med overallen och döm om min förvåning när säljaren informerade om att deras kläder kan kallas vattentäta men att det finns inget som är det egentligen. Och tvättar man plaggen och använder dem så minskas det vattentäta membranet. Ja, något sådant. Och reklamera, det kunde vi glömma.
Jag gick i taket och ringde till kvalitetsavdelningen på Polarn o Pyret och röt i åt någon människa där. Dagen efter, alltså igår, fick vi en ny overall och nya vantar eftersom dessa också läckt in vatten.
A var ner med kidsen på stan igårkväll och böt overallen och reklamerade skorna, där fick vi ett par andra. När han kom hem så såg jag att de skorna vi fick var använda och dessutom stod det skrivet "Wilma" i dem.

Alltså, jag gick i taket igen och ringde och affären hade ju givetvis stängt. Lämnade ett  meddelande, ilsket sådant och prövade att ringa igen. Fick tala med en säljare och allt skulle lösas. Dock måste vi behålla de använda skorna, för det finns ju inga andra att köpa för pengarna vi får tillbaka. Det slutade med att jag skippade middagen, klädde på mig varmt och tog en långpromenad på kvällen, allt för att slippa ta ut trötthet och aggressioner på A och barnen.

För jag är trött. Sliten och dessutom sugen på att jobba igen. Men mest av allt är jag sugen på att åka bort, ensam och inte prata med någon människa på flera dagar. Äta god mat, läsa massor av böcker och sova. Jag skulle kunna betala dyrt för att sova.

Snart åker vi hur som helst till London och det ska bli riktigt roligt. Vi har bokat hotell och bäst av allt, Afternoon Tea, efter tips av min kära vän J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar