9 januari 2011

Skavsår

Igår åkte jag längdskidor och efter halva åkturen fick jag skavsår. Jag vände hemåt, tog på skavsårsplåster och inatt har jag knappt kunnat sova för att såret har värkt. Det kändes verkligen fjantigt att ligga vaken på grund av ett skavsår. De enda skor jag kunde ha idag var mina gummistövlar och då tejpade jag ändå på en kompress utanpå skavsårsplåstret.
Nu har allt ramlat av och usch vad det gör ont. Jag har alltså fått det bästa ursäkten ever för att inte åka skidor imorgon men det känns trist. Och ont.

Det är för övrigt konstigt det där med skavsår. Vissa människor, som jag får det direkt. Jag tror att jag har ärvt det efter pappa. När jag provar skor så känner jag alltid efter noga för att uppskatta skavsårsfaktorn. För den finns. Jag tror knappt jag äger ett par skor jag inte fått skavsår av. Jo, det skulle vara gummistövlarna. Jag har till och med fått skavsår av mina Clarks.

A däremot, får knappt aldrig skavsår. Det är rätt orättvist, jag menar, jag kan ju välja på så mycket snyggare skor än vad han kan göra och så är det jag som får skavsår. I London funderar jag dock på att köpa mig ett par Converse och hoppas att de är skavsårsfria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar