10 januari 2011

Måndag

Men alltså hörrni, noll kommentarer. Vad är detta?
Jag får ta det som en spark i baken och skriva ännu mer. Just nu är jag inne i värsta flowet när det gäller bloggen, så det passar ju riktigt bra.

Idag är en bra dag. Det började med att jag nått ett av mina viktmål, under inskrivningsvikten för Eskil. Nu är nästa mål några kg bort. Skavsåret är bättre och bebisen har sovit i en och en halv timme. Jag bakar bröd och fick just ett angenämt problem när jag fick en spontan lunchinbjudan. Egentligen ska mitt andra bröd bakas ut om två timmar men jag litar på att det funkar ändå. Jag testar just nu att ta min surdegsporr ett steg längre och bakar på ett mjöl som heter Manitoba Cream. Dessutom bakar jag Leilas sirapslimpa med ett väldigt modifierat recept eftersom vi inte hade någon filmjölk hemma. Ska bli spännande att se hur det blir.

2 kommentarer:

  1. Gillar att du använder surdegsporr som ett vedertaget uttryck!

    SvaraRadera
  2. Jag måste erkänna att jag fick inspirationen från en viss god vän...:-)

    SvaraRadera