13 februari 2010

God morgon

När man blir väckt strax före sex en lördagsmorgon så får man välja att se ljuspunkterna. Som att det är väldans mysigt att ligga och kramas med A medan Alde ligger bredvid och tittar på Lotta på Bråkmakargatan på datorn. Eller att det är väldigt vackert att dra upp rullgardinen och titta ut över Nyköpingshus som liksom avtecknar sig i morgonljuset.
Eller en sådan sak som att det här är första morgonen på hela veckan jag vaknar utan halsont. Att jag fick ett så fint meddelande på Facebook av en kär vän som jag är så glad att ha i mitt liv. Att min familj kommer hit idag för att fira att jag snart fyller år. Dessutom fick jag äta frukost i sängen och läsa tidningarna alldeles för mig själv.
Rätt härligt ändå att vakna klockan sex, om man tänker efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar